2008- så gick det till!

Annika hade gjort en bra summering av året som gått, inspirerad av henne tänkte jag att detta blir bra att spara som dagbok...

Januari:
Året började med att jag tog examen, efter 3 långa år, var det en härlig känsla!
Fick jobb samma dag, och drömjobbet dessutom -lycklig!
Blev moster till världens sötaste Elliot! Inte ett år för tidigt *ler*

Februari:
Åkte på CHA- mässan i Los Angeles, detta var en resa jag sent ska glömma! 10 härliga dagar med en massa upplevelser och shopping :-)
Toaletten och golvet i hallen renoverades, fick klinkers och värme....nåja, det blev ju tokigt med värmen, strulade i 1 år!!! Men nu ,januari -09 är det varmt!

Mars:
Jobbade på mässan här i Göteborg, kul och massor med folk som vanligt!
Mitt nya kök blir äntligen klart! Kanske var tur i oturen att det tog oss 3 år att få till det. Nu visste vi [läs JAG *ler*] ju precis hur allt skulle vara för att bli precis som man vill!

April:
Har en trevlig tjej träff med mat och pyssel hemma i mitt nya kök!
Sjuksköterskestrejken drabbar oss med stängning! Mycket sol och trevligt umgänge på stan, demonstrerandes.

Vi har en fotograf och en reporter från GT hos oss på jobbet under ett par dagar, resulterar i ett 3 dagars reportage om akuten, där jag är med på första sidan- gräsligt foto för övrigt...
Mosters prins döps i stora Lunby kyrka.
Vi åker med Arkivet till Helsingborg på Scrapeventet!

Maj:
Går en Mikaelas photoshop kurs, lär mig massor men ju mer jag lär mig desto mer fattar jag att det finns...
Bilen går sönder, får dödsdomen- kostar oss 15 tusen spänn att laga!!! Som tur är har man fantastiska vänner som drar i lite trådar och vips blev det mycket billigare!
Erica och jag fyller 48 år- tillsammans :-) jag fick ny moppe i present.
Mors dag firad blir jag av de rara barnen.

Juni:
Fotbolls VM i fotboll går av stapeln.....det gick ju sädär för Sverige...
Jag spelade fotbollsmatch -mammorna mot döttrarna som avslutning för terminen...
Skolavslutning- lite sorgligt då Hampus "blev av med" bästa, bästa fröken Ylva!
Midsommar firas på Skara sommarland med Annelie- min arbetskollega och vän, och hennes familj. Skitväder, men fantastiskt kul hade vi :-)
Jag och barnen åker på en fantastisk resa till Rhodos! Det var sådär 10 år sen jag var där sist....kul att se hur det ändrat sig.  Härligt att få visa barnen mina favoritställen!

Juli:
Var iväg till Halmstad för Sommarscrap- Malin och Elisabeth mfl sov över hos Lina, hade 2 härligt acrappiga dagar!
Väl hemma bjöd jag hem Malin Och Elisabeth på drinkkväll! Gissa om dom blev snygga- både mina vänner och drinkarna!
Träff med all kusiner hos mormor som bedriver antikauktion *ler*
Semestern går mot sitt slut...nu är barnen hemma med sin pappa i 4 veckor!

Augusti:
Åkte en förmiddag med dottern till min syster och hade en mysig stund med Elliot som glatt poserade framför mosters kamera i solhatt.
Erica och jag var med Annelie och hennes dotter Sandra och såg Mamma Mia, en härlig film man blev varm i hjärtat av!
Skolan börjar för barnen, det känns bra med lite rutiner igen...
Erica åker på boot-camp med sin "nya" klass 6.
Sommarschemat på jobbet tar slut....snyft...min chef slutar och det kommer en ny... 

September:
Hampus fyller 10 år! Stor dag för en stor kille! Han får en ny cykel, som han valt ut själv för ett bra tag sen...
Det är mässa här i stan igen.
Jag har första scrap-kursen på Arkivet. Var också iväg på kurs i 2 dagar i Helsingborg för alla butiker! Kul!
Firar 11:e bröllopsdagen.

Oktober:
Vi har den efterlängtade "vindsröjardagen" så behövligt, gulliga mamma hade bakat bullar åt oss på morgonen!
Erica har tjejfest hemma, alla tjejer sover dessutom över- som tur var i husvagnen!
Sen det bästa av allt: SCRAPPENING!!! Årets bästa bästa scraphändelse!!!

November:
Min bästaste, bästaste mamma fyller 60!!! Vi firar henne i Egypten! Tack mamma för en oförglömlig resa!
Jag går Quickutz Silhouette kurs och får en alldeles egen!!! Tjoho!!!

December:
Är med Hampus på klassfest-disco, ja, eller med och med, vi mammor fick sitta i ett annat rum :-)
Erica har sin sista match på en blåsig och kall plan...mamma höll mig sällskap.
Vi har glöggkväll/inflyttningsfest hos Johanna- med en massa skratt och tävlingsinstinkt!!!
Inomhuscup var det dags för också för båda barnen, Hampus fick bara spela en dag, men mötte min kollegas son i en spännande match!
Dags att fira jul- i år var vi hos min syster i Ytterstad- sötaste Elliot fick så många klappar att han försvann bakom högen *ler*.
Nyår tillbringade jag på jobbet med nära och kära!


Hoppas 2009 blir ett bra år!!!
Hej hej

Kommentarer
Postat av: malin

shit vilken summering... du har verkligen koll på 2008 märker jag :) tack för igår, tack för att du kom förbi... det var så mysigt att få babbla lite :) jag vet att 2009 kommer att bli ett fantastiskt år vännen - KRAAAM

Postat av: Anneli

Va kul det var att läsa om ditt 2008! Verkligen händelserikt och en massa roliga resor både inom och utanför Sveriges gränser!

Tack för lån av stämplar!!! uppskattas mycket

krAM Anneli

2009-01-16 @ 10:13:46
URL: http://anneli68a.blogg.se/
Postat av: Marie Gustafsson

Imponerande summering - verkligen! Kul att ha kvar o läsa sen. Önskar dig en skön helg!!

/Marie

2009-01-16 @ 17:42:02
URL: http://marieg-scrapblog.blogspot.com/
Postat av: elisabethp

Oj vilken bra summering...

Hoppas du har det bra! Jag vill också fiiiiiiiika!!!!

2009-01-16 @ 19:06:11
URL: http://elisabethp.blogg.se/
Postat av: nancy

De här har du verkligen fått ihop kanon bra.Håller med "före"gående skrivare att de är roligt att titta tillbaka på senare.Man borde göra så varje år och spara någonstans.

Kram Nancy

2009-01-16 @ 22:02:20
URL: http://pinknanc.blogg.se/
Postat av: Annika

Detta var en kul grej! Det händer ju så mycket under ett år som man inte tänker på eller kommer ihåg. Roligt att kunna titta på framåt i tiden. Kram Annika

2009-01-16 @ 22:17:22
URL: http://mellbina68a.blogg.se/
Postat av: Erica

Det händer så mycket på ett år.... roligt att få läsa om ditt. Att du kommer ihåg..... jag har redan glömt vad jag gjorde igår. Kram kram Erica ;0)

2009-01-17 @ 20:51:53
URL: http://ericasscrap.blogg.se/
Postat av: Ita

Bra idé.. tar nog efter...

Kram

2009-01-18 @ 12:53:24
URL: http://itasscrappodatt.blogg.se/
Postat av: Anna

Kul att få läsa om ditt år lite kortfattat. :O)



Vinterkramen Anna

2009-01-18 @ 13:19:49
URL: http://annastenman.blogg.se/
Postat av: Aase/ängel60

Oj, vad mycket du gjort på ett år :) Vågar inte tänka efter hur mitt år var.... Känns som jag var sjuk varje månad :)

Åker du till Scrapeventet iår?

Kram Aase

2009-01-18 @ 22:09:57
URL: http://angel60.blogg.se/
Postat av: Erica

Ha det nu suuuuper bra i USA :0)

Kram kram Erica

2009-01-20 @ 07:07:42
URL: http://ericasscrap.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback