Los Angeles del 2

Ok, då var denna arbetsveckan avklarad! Det har verkligen varit massor att göra.... så jag känner att en ledig helg inte är så tokig :-)

_______________________________________________

Efter en god jordgubbs smoothie ute i solen [härligt varmt med strålande solsken och 26 grader] var det dags att ta sig in igen till kurs nr. 2 som hette ez-mount och blending blocks.....
Kan säga att det var den tråkigaste av dem alla [eller hur Annelie och co] de hade inget nytt att visa som vi trodde när vi bokade denna.... fick göra 2 kort och 1 tag med hjälp av stämplar och dynor i olika färger....hmm... samt använda pennor typ våra sufflé. Inga kul saker fick vi heller....ja, ja tur att de andra vägde upp :-)

Härlig middag här efter med grillspett utomhus så klart!
Sen var det dags igen...puh...

Denna gången var det EK - Success som stod för kursen:
Vi skulle tillverka en typ lunchpail med "minnen från bröllop" Fick ett stort paket med massor av kul saker, kanske inte direkt så att jag kommer fullfölja denna på deras vis...men det var kul!

Det jag inspirerades av var "the Fastenater"- som en häftapparat fast clipsen är mkt bredare....har säkert funnits ett tag men det var nytt för mig! Så det finns nu att handla på Arkivet! Med massor av kul clips till!!

  
Apparaten :-)               Clipsen vi använde; går i temat bröllop.
_____________________________-_____________________

Nu har klockan hunnit bli halv 9 på kvällen, kände att jag var hungrig,
jag hade stämt träff med Annelie o co vid entren, vad fick vi se då........
..
image505

..jo hela entren omgjort till en mexikansk buffé, egentligen för alla utställare som kick off inför
morgondagen men  what the h*ll vi fick oss lite olika härliga rätter och god kall öl till:

     Efter denna härliga lagoma kvällsmåltid tog vi oss till hotellet för att knoppa tidigt,
har en kurs imorgon bitti kl. 07.00!

Natti natti!!!
________________________________________________________________

Dag 2
Oj det var tidigt...först en kaffe på vägen, så nån frukost hann det aldrig bli....
Så kul! Canvas- på ett nytt eller annorlunda sätt......Hampton art stod för denna, tänker inte visa ngn bild ännu....är inte helt färdig dekorerad ännu......
Man skulle i alla fall använda 2 st och göra både fram och baksida snygg...sen fäster man ihop dom med gångjärn eller långa häftstift och fina band. Det blir då som en bok...fattar ni nåt?!
Vi skulle både använda Dabber, stämplar och permanent dyna, allt vi använt fick vi sen = massor!!!
Min går i brunt och kommer snart på bild.....

Efter detta hade jag rast i flera timmar!
Så klart gick jag in på mässan! Besökte många montrar men så klart denna:
image506
Ja visst är det allas vår Elsie!!! Alltså KI´s- love Elsie monter :-) Uppbyggd som ett kök!
Det tråkiga var att denna monter nästan var tom under alla de gånger jag gick förbi....
Hennes nya kollektion var så lik de andra tyckte jag.....lite trist....
_______________________________________________________________________

Så klart den omtalade fontänen fick ett par besök under dessa dagar:
image507
Rusty Pickles monter har haft detta som tradition under CHA!! Inte mig emot :-)
________________________________________________________________________
Fortsättning följer.... 

Kommentarer
Postat av: Maria K

Oj så spännande att läsa om resan!!
Väntar på fortsättningen =)
Hoppas husprojektet går bra, sånt är så skoj- speciellt när det är klart! Passa nu på att slappa & njuta när du är ledig!
Kram Maria

Postat av: malin

malin & elsie :) härligt foto - var hon sådär rar och gullig som hon ser ut??? kul att resa så mycket om er resa, det verkar helt toppen! guess what? jag har t o m sådana klammers i någon låda... inte med text men med olika mönster! :) knäppt va? *kram*

2008-02-24 @ 07:07:17
URL: http://mallafors.se
Postat av: Ita

Skit roligt att få höra hur du har haft det och vad ni gjort, blir ju jätte avis på allt ni fick...
Kram

2008-02-24 @ 11:50:31
URL: http://itasscrappodatt.blogg.se
Postat av: Lina T

så spännande att läsa om resan Malin! O så superfin du är i håret oxå!
kram

2008-02-24 @ 20:08:47
URL: http://ltannerfalk.blogg.se
Postat av: Petra

Mmmmmmmmmmm, schåklaa!!! Ser alldeles underbart ut.
Ser fram emot fortsättningen
kram Petra

2008-02-25 @ 11:21:34
URL: http://petraspyssel.blogg.se
Postat av: Zara

Så himla kul att få läsa om ert äventyr, jag blir allt lite avis.
Kram

2008-02-25 @ 11:28:18
URL: http://zaras.blogsome.com/
Postat av: malin

jag tassade bara in lite igen för att se om du skrivit något mer... *kram*

2008-02-26 @ 22:15:18
URL: http://mallafors.se
Postat av: Theolinea

Great work! It very impressive. Your web site is helpful. All the best!

2008-12-05 @ 18:48:58
URL: http://theolinea.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback