Livet i 200 knyck...

....
Ja typ så känns det nu...
Jag vet att det alltid är så i April och även i oktober...ni vet mässor, jobb kurser..massa sånt.
Jag jobbar ju 50% av min arbetstid på kvällarna så det känns som om man inte är hemma så mycket...
Men det går snart över och blir tull något annat!
Sen får man väl se om man ska strejka den 21 april! Det gäller att hålla koll i massmedia så man vet...
Min arbetsplats samt nästan alla operationsavdelningar är ju uttagna i blockad!
Hoppas det leder till nåt bra bara....
Så härligt att höra patienterna på jobbet- dom håller verkligen på oss! Och tycker vi ska kämpa, strejka och slåss!!!
Hemtelefonen fungerar inte heller...ja ni vet säkert som jag att det inte är någon som springer hem och och pillar i skåpet ute i gatan för att fixa det snabbt! Ska nog kontakta dom idag igen....det har gått nästan 2 veckor nu....

I helgen ska jag bara vara hemma och göra minimalt med ansträngande saker....
Tjejträff på lördag- ska bli så härligt! Det var så länge sen nu! Med god mat och dryck, massa babbel och kankse lite pyssel hinns med :-)

Hemma har det stått still denna veckan på renoveringsfronten- känns rätt skönt att vila sina trötta fötter när man väl kommer hem!
Så här såg det ut innan lampor och gardiner:
92238-550

Så här blev deyt med lite detaljer:
image551
Visst gör det mycket!
Börjar bliu ganska nöjd faktiskt! Lite tapeter och färg, så är jag redo att börja få fint i min pysselhörna som innan jag drog fram alla pysselprylar såg ut så här:
92238-548

92238-549
Min man var så gullig och hjälpte mig såga av det gamla skrivbordet så kan
spara dom pengarna :-) Fäste det i väggen mot en regel så man får plats med benen...
Vill inte sätta upp hyllorna och så ännu, då jag inväntar målarfärg och tapet :-)
Efter- bild kommer......

Ja det var allt jag tänkte visa idag, hörs igen med bilder från lördagen :-)
Tjing




Mats kommer i nästa vecka och spacklar och målar och kanske sätter upp den nya fondtapeten !!

Kommentarer
Postat av: Linda

skönt att det börjar bli klart! gardiner å lite färg gör ju så mycket. härligt!! ja ibland måste man vila oxå, inte köra på i 200 heeela tiden ;) njut av det fina köket nu.Kram

Postat av: pia

Hej!

Så smakfullt du har fått de, med gardiner o lite färg klickar blev de pricken över i:et.
kram

2008-04-10 @ 11:00:35
Postat av: Annika

Så snyggt ni fått det, inte mycket kvar nu! Gillar gardinerna mycket...ska ha såna i sovrummet när det är målat *ler*.
Bra att kunna återanvända sakerna istället för att slänga.Kram Annika

2008-04-10 @ 14:22:17
URL: http://mellbina68a.blogg.se
Postat av: Anna

Supersnyggt kök ni har fått. Ser fram emot att få se pysselplatsen sen i färdigt skick. :O)

Vårkamen Anna

2008-04-10 @ 19:38:55
URL: http://annastenman.blogg.se
Postat av: Ita

Känner igen de där gardinerna *ler* (nä, jag har inte hittat ngr enfärgade turkosa än men jag har inte riktigt letat heller... skulle vilja ha i samma tyg som dessa gardiner) Ditt köp e alltså urläckert!
Jätte tråkigt att jag inte kan komma på lör då jag fick en sådan fin injudan. (än en ggr, det betyder jätte mkt för mig).
Glöm inte av att vila vännen.
Kram

2008-04-10 @ 21:57:33
URL: http://itasscrappodatt.blogg.se
Postat av: malin

SHIIIIT va läckert!!! det är ju som ett helt nytt hem - fantastiskt!!! jag är såå besviken över att jag inte kan vara med på riktigt på lördag... typiskt... men jag kommer nog förbi en sväng och säger hej :) kramkramkram
- hoppas vi ses snart

2008-04-10 @ 22:38:44
URL: http://mallafors.se
Postat av: Lena

Jättefina gardiner! Ser att det blev turkosa underlägg istället för de svarta (eller har du både och kanske?). Vila nu ordenligt i helgen och njut av ledigheten! Ses på onsdag om två veckor (om inte förr).
Kram Lena

2008-04-11 @ 08:52:43
URL: http://lenasscrapblogg.blogspot.com/
Postat av: Anneli

Wow, va fint ni har "fått" det!! Underbara färger och instämmer med att "pynt" gör så mycket mer!
Ska bli kalaskul imorgon!!
krAM Anneli

2008-04-11 @ 14:12:10
URL: http://anneli68a.blogg.se
Postat av: Aase/ängel60

Ha en jätte skön helg.....:)
Hoppas vi ses på Scrapeventet, gör vi det?
Kram Aase

2008-04-11 @ 22:33:31
URL: http://angel60.blogg.se
Postat av: Maria T

Hej vännen!
Jösses vad fint ni fått det!! Måste kännas kanon + att du får din EGEN pysselhörna.

Tråkigt att jag inte kan komma idag, men jag hoppas det blir fler chanser!!
blev jätteglad att du tänkte på mig.

Ha det jättemysigt ikväll, själv blir jag snart invaderad av 10 st 8 åringar!!
Sen ikväll blir det fest!
KRAM

2008-04-12 @ 11:27:35
Postat av: Anneli

Tusen tack för en super-duper trevlig dag/kväll!
Allt var toppen!!
krAM Anneli

2008-04-13 @ 14:56:37
URL: http://anneli68a.blogg.se
Postat av: Annika

Tack för en UNDERBART kul pysselkväll, god mat samt roliga kortkurser. Du är toppen. Kramar Annika

2008-04-13 @ 16:32:43
URL: http://mellbina68a.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback