Home make over- del 2

Det händer så mycket nu, och så klart eftersom det är jag, så händer allt på en gång!!
Vi har äntligen påbörjat renovering av hall och badrum där nere!
Inte en dag för tidigt....nåt jag velat sen vi flyttade in för "bara" 10 år sen....
Vi har ju haft den bedrövliga plastmattan i kork-look!! Ja, ni fattar ju att den måste bort!!!!
Jag och Bettan - min klinkers guru har varit runt på stans alla kakelbutiker....i den sista hittade jag det jag verkligen ville ha! - För det är så jag tänker göra nu med allt, vänta tills jag hittar DET, det somms känns helt rätt, inte det näst bästa, det får kosta lite mer hellre.
Det blir granit på golvet stora avlånga plattor med värmegolv, ända från ytterdörren och in på lilla toaletten. På toaletten blir det vita väggar med en fondvägg i samma som golvet fast små kvadrartiska plattor. Det blir så snyggt!
Har jag tur så är det klart när jag kommer hem!
Jag åker bort i helt rätt läge :-)
image492
Typ så här fast stora på golvet och avlånga på väggen....
Ska bli så spännande att se hur det blir :-)
Handfatet ska ligga i ek eller valnöts skåp...inte vitt som bilden.
________________________________________________________________

Del 3, handlar om att jag efter 3 års planerande äntligen får NYTT KÖK!!
Bestllde gjorde vi i söndags, nu har man ju hunnit tänka igenom alla lösningar som är dåliga idag, som ska ändras.... Inget lätt och billigt arbete men sååå snyggt det kommer bli!
Innan mars månad är slut ska köket vara klart säger snickar´n!

Så det är mycket som händer här nu....
Före och efter bilder kommer under resans gång...

Nu kommer snart Marie  och fixar till mig lite inför resan! Tur att du finns kompis!!!


Kommentarer
Postat av: Malin

härligt med förändringar i alla hörn - så ni fick tag på en snickare? *hehe* snygg i håret lär du också bli (men det var ju inte länge sedan du klippte va'??) hoppas du får en underbar resa vännen *kram*

Postat av: Karin B

Jag börjar få lite resfeber!!! Vet inte riktigt vad jag ska ta med mig?

2008-02-06 @ 14:13:14
URL: http://blogg.brandin.info
Postat av: Anonym

underbart med renovering...... kul när det e klart i allafall. ha en trevlig resa!! kram Linda B

2008-02-07 @ 10:20:05
Postat av: Ita

Ha nu så himla kul!!!! Ska bli kul att se hur ni får till det i renoveringen =)
Kram

2008-02-07 @ 17:03:31
URL: http://itasscrappodatt.blogg.se
Postat av: Anna

Åhh så spännande att få följa er resa genom renoveringen.

Vinterkramen Anna

2008-02-07 @ 19:50:49
URL: http://annastenman.blogg.se
Postat av: Karin

Så skönt att köket är beställt. Jag ska dra en suck av lättnad när vi kommit så långt. Det är så många beslut.....

2008-02-11 @ 20:46:47
URL: http://kajsaloppan.blogspot.com
Postat av: Amirkathrine

Great site. Keep doing.

2009-05-08 @ 11:03:23
URL: http://amirkathrine.20six.fr

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback