Konsten att ta vara på en ledig helg...

Det är inte lätt att planera och vårda sin lediga tid.
Efter en vecka fullspäckad med jobb och kurser har jag varit ledig heeela långa helgen! Det kändes konstigt att inte gå upp tidigt, eller packa nån väska.

Helgen började med klassfest/disco för sonen och hans 10-åriga kamrater....

gissa om det var dans och bus!
Mammorna- ett par i alla fall :-) satt i biblioteket och skvallrade. Tack Malin och Elisabeth för en trevlig stund!
För att jämna ut fördelningen mellan barnen var resten av kvällen min och Ericas. Vi såg på High school musical, rätt så bra film val för en tjejkväll. Kände mig så trött redan innan´och visst sjutton somnade jag i soffan efter halva filmen.....
Lördag var det träning och match- 6 vändor till Wartagården!!!  Som den frusna mamma jag var gick jag hem och värmde den frusna kroppen med en hel del kaffe.

Söndag- denna ljuvligt lediga dag..... eller nähä, det blev shopping  med den söta dottern som är en fantastisk tjej att ha med sig på shopping turer!!!! Tack gumman för en trevlig dag!
Gjorde en massa fynd, lite klappar och en och annan jacka på rea!
Sedan efter hemkomsten med fynden var det dags att ta itu med årets julkort.
Vi hade en sjukt kul kväll!
Det var tur att jag hade alla rester kvar från kurserna! Tänkte göra nåt annorlunda, så det blev tävling- jag visade hur man skulle göra sen tävlade vi oss igenom nästan 40 kort! 4 olika typer av kort blev det och kanske blir det några till i veckan!

Här är några julkort -08:


hej hej

Kommentarer
Postat av: Elisabeth T

Tack själv. Hade det mysigt där vi satt i bibblan.

Kan vi göra igen.

Ja visst kan det vara svårt att ta vara på ledig tid. Att inte drabbas av dåligt samvete eller känna måstena komma krypandes.

Din helg verkar ha varit bra.

Kram!

2008-12-09 @ 13:17:27
Postat av: Ita

O my god vad kort ni gjort!!! snacka om värksta ler. Kul att höra att du mår bra.

Kram

Postat av: Anneli

En väl tillvaratagen helg måste jag säga! L

Mysigt med mamma-barn-tid!

Kul sätt att göra julkort på!!

Må gott och trevlig helg!

krAM Anneli

2008-12-12 @ 09:07:15
URL: http://anneli68a.blogg.se/
Postat av: Anneli

Kul att träffa dig idag, även om det var på "fel" ställe för vår del L. Blev många timmar i Mölndal istället!

krAM Anneli

2008-12-13 @ 21:12:09
URL: http://anneli68a.blogg.se/
Postat av: Erica

Låter verkligen som en härlig helg :0) Hoppas att även denna varit lika härlig. Kram Erica :0)

2008-12-14 @ 09:52:20
URL: http://ericasscrap.blogg.se/
Postat av: Annika

Ja, du verkar ha fullt upp som alltid...har du fler timmar på dygnet än oss andra? Så kul att göra shopping på stan med dottern och göra små fynd. Det finns inget roligare än REA! Jättefina kort. Kram Annika

2008-12-17 @ 23:37:36
URL: http://mellbina68a.blogg.se/
Postat av: Aase/ängel60

Hallå vännen, mycket nu i december förstår jag....

Vill bara säga God Jul och må så gott.

Kram Aase

2008-12-20 @ 21:11:35
URL: http://angel60.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback