Park vue inn..

...heter hotellet som jag hittade efter att jag och Tarja satt flera timmar vid datorn en sen kväll....
Så här ser det ut:
92238-400
Visst är det fint!
Ja, det är bara 16 veckor kvar tills jag är där!!!
Det var i våras jag bestämde mig för att åka, jag tar ju examen i januari och USA resan blir min examenspresent till mig själv :-)
Jag pratade med Tarja när hon precis varit där i somras om att åka, hon skulle defenitivt dit igen!! Hon hade ju inte så mycket tid där då hon åkte med hela  familjen!
Så en kväll satt vi hemma, i var sitt hem med var sin dator framför oss och utmanade varandra att skriva en topp 3 lista över de hotell vi tyckte var ok. Klockan blev mycket....alltså fattar ni så stort Los Angeles är!!!
Vi hade ju några krav: nära till mässan, pool, frukost....
92238-401
Poolen ser ju inte helt trist ut...i fall vi skulle tröttna på att shoppa :-)

Mässan är i Anaheim, LA, bara ett stenkast från Disneyland.... känns sådär med tanke på att inte familjen är med och barnen faktiskt har sportlov....
Men ja ja, detta är MIN resa! Jag får väl gå in och krama musse -pigg och be Tarja fota *ler*.
Hänga i Hollywood skylten är också ett måste... stackars Tarja som ska bli släpad till alla dessa foto- måsten jag har...
Bra pris var det också så resa och hotell är redan betalt!! Här är rummet:
92238-402
Nog ska vi väl få plats här med alla våra saker va!?

Roligt att flera andra jag känner gillade vår hotellidé och ska bo på samma!
Det som gäller är att åka dit med tomma väskor och hem med fulla:-)
Får väl shoppa loss från mitt dåliga samveta att familjen är kvar hemma....
_____________________________________
I dag har vi träff med vår handledare ang. uppsatsen, får se vad hon tycker om vårt arbete hittills...
Sen är det Arkivet och jobba ett par t immar! Gissa om jag längtar till klockan 2! Vi fick in så mycket nytt i slutet på förra veckan att jag inte hann se på nåt.....men idag ska jag få med mig lite scrapgodis hem och göra nåt riktigt fint!!!
Fast det får vänta tills en annan dag, ikväll ska vi träffas och ha
Scrappening planering!!!
Om man längar .....jaså! Nu skall det sista planeras, inköp fördelas, listor skrivas, programmet bokas....ja massor blir det att fixa med :-)

Imorgon, tisdag,  har jag julkorts-kurs på Anns jobb på Tjörn, dom är många och jag har verkligen förberett mig ordentligt!!
Ska träffa en mycket trevlig vän innan och hennes lilla lilla dotter ; ) Innan presenten blir för liten *ler*.

På onsdag ska jag jobba igen och ha scrapkurs direkt efter! Kul! Även detta har jag förberett ordentligt här hemma i helgen!
Ja det var allt just nu, lovar att blogga allt jag gör denna veckan... vilket blir en hel del, vill inte visa det ännu i fall någon kursdeltagare kikar in här :-)
Tjingeling!!!

Kommentarer
Postat av: Elisabeth

WOW! it sure lokks great. heared in the tv last night that around 17 million people is living in LA!!
That is a lot.
Hotellet ser kanon ut...men om jag känner dig rätt så lär du springa runt och göra annat än att lata dig vid en pool, läs shoppa.
Ha det kul!!

Kram

2007-10-15 @ 10:36:19
Postat av: Elisabeth

Kunde stavat bättre....och använt rätt ord men har lite bråttom.....

2007-10-15 @ 10:37:11
Postat av: Anneli

Ser ju inte helt fel ut!! *L*
Ja du vet ju vad som gäller: ta med gamla kläder som du kan lämna kvar over there och fyll resväskan med allt shoppat! *L*
krAM Anneli

Postat av: Malin

SHIT vilket hotell - får jag följa med i väskan? snälla???? ses ikväll - ska bli kul! *kram*

2007-10-15 @ 12:55:29
URL: http://mallafors.blogg.se
Postat av: marieg

Men åh...... det verkar helt underbart!!! Hur länge stannar ni? Får man fråga vad hela resan går på? Skulle sååååååå gärna vilja följa med!!!!!!!!!
Kram!

2007-10-15 @ 18:04:40
Postat av: Karin B

Ja vi ses väl i poolen eller varför inte över en drink på terassen blickandes ut över Disney land :-D

2007-10-15 @ 21:28:00
URL: http://blogg.brandin.info
Postat av: Linda Benazic

jadu, vad säger man?? fy 17 vad orättvist!!! det ser kanon mysigt ut! ha det så underbart då!! kram

2007-10-15 @ 22:50:04
Postat av: Tarja

Ja, jag brukar ju också alltid köra med: ta med gamla kläder och köp nya. Kan man klä sig i stämplar och papper?!?!?!?
Vi blir ett gott gäng som kan sitta vid poolen på kvällen och gå igenom allt underbart vi tittat på (och beställt:)) under dagarna/kram

2007-10-15 @ 22:51:02
Postat av: Petra

Jag har hört att det ska bli jättedåligt väder och mässan inställd!!! Nävars, jag är bara avundsjuk för att jag inte kan följa med och klä mig i papper och dricka paraplydrinkar vid poolen.
Det finns en sång som heter Nobody walks in L.A. och d kommer ni märka att det stämmer. Vem vet, kanske dyker jag upp som gubben i lådan nu när jag vet var ni ska bo. kram

2007-10-16 @ 12:25:20
URL: http://petraspyssel.blogg.se
Postat av: nancy

Vill oxå tilll USA,fuskis där. Hotellet ser inte fyskam ut :)
ha de gott kram

2007-10-16 @ 18:28:43
URL: http://pinknanc.blogg.se
Postat av: Annika

Ja det här var väl bara helt underbart,och vilka härliga sängar...en perfekt present till sej själv efter allt slit.Kram Annika

2007-10-16 @ 18:44:00
URL: http://mellbina68a.blogg.se
Postat av: Anna

Oj, oj vilket hotel ni har valt och kul att ni blir fler svenskar på samma hotell.
Blir matt av att läsa allt du ska göra denna veckan.

Höstkramen Anna

2007-10-16 @ 19:41:28
URL: http://annastenman.blogg.se
Postat av: Mikaela

Jag dööööör, är så avundsjuk så att jag smäller av, får jag plats i din resväska ;-)...snälla....

2007-10-17 @ 07:22:34
URL: http://mikaelarudhner.blogspot.com/
Postat av: Ita

Ser ju helt ok ut... Du kan inte tänka dig att packa ner mig i handbagaet???? Inte ens om jag bantar JÄTTE mycket?? *ler*
Kram vännen, se u on scrappeningen!

2007-10-17 @ 17:28:01
URL: http://itasscrappodatt.blogg.se
Postat av: Maria K

Ser toktoppen ut hörru!!! Nejdå, jag är inte alls sugen på att åka! Kanske ska packa min lilla bebis och åka?! Eller vänta ett år kanske! Du, tack för den mysiga fikan igår!! Så kul att ses igen! Hoppas kursen flöt på bra, vi hörs, Kram =)

2007-10-17 @ 23:43:32
URL: http://mariascollage.blogg.se
Postat av: Erica

Ser underbart ut! Kram Erica

2007-10-18 @ 08:58:09
URL: http://ericasscrap.blogg.se
Postat av: Richardella

hey pete, great website, thanks so much for all your hard work on building and maintaining the wimpole therapeutics site. also thank you for your contribution to the clinic s magazine. keep up the good work.

2008-10-28 @ 11:49:36
URL: http://richardella.20six.nl

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback