Då var det dags!

Igår var vi med Erica på återbesök hos ortopeden på Östra, hon kunde inte sova knappt den natten, av oro för att eventuellt behöva opereras.
Som tur var visade röntgen att det inte behövdes! Benändarna låg kvar, hade de flyttat sig bara en liten bit så hade dom varit tvungna att öppna och lägga dom tillrätta...
Det var 2 tacksamma föräldrar som vandrade ut genom sjukhusdörrarna!
-----------
Idag börjar jag min praktik som är det sista jag har denna terminen :-)
Barn sökte jag och fick precis den avdelning jag önskat; barnonkologen! Kanske inte låter så kul...men för mig är det viktigt att få se även denna sidan vården av barn med cancer. På mitt tidigare jobb har jag träffat många barn med cancer, men skillnaden är att där har det gått så långt...
Tänk, 90% blir ändå friskförklarade! Fantastiskt!
-----------
Vi har mycket roligt planerat framför oss, till helgen åker vi och ställer upp husvagnen! Oavsett väder längtar jag otroligt efter det! Det är härligt med smattrande regn på ett förtältstak! Är det fint och soligt är det bara bonus!
Så har vi också någonstans att åka på helgerna, komma hemifrån efter allt som varit....ska bli ljuvligt att bara få rå om varandra och ta dagen som den kommer!!
Tur i oturen behöver vi ju inte heller vara hemma på lördagsmorgnar för Ericas träning heller :-) Så det funkar att åka på fredagkvällarna!!
------------
Nä nu får jag allt skynda på in i duschen och sen iväg! Håll tummarna för att det går bra!
Kram till mina bloggvänner!

Kommentarer
Postat av: Zara

Så skönt att det gick bra på sjukhuset!
Grattis till att du fick den plats du vill ha!
Kram

Postat av: Anneli

Härligt med lite positiva besked*L*. Gott för Erica att slippa operation, och kul för dig att hamna på den önskade praktikplatsen.
Vi hann inte med städning av husvagnen i helgen. Får bli till helgen istället (kanske *L*). Håller med dig om att det smattrar gott på förtältet. *S*
Ha de gott!!
krAM Anneli

2007-05-08 @ 11:30:33
URL: http://anneli68a.blogg.se
Postat av: Linda Benazic

Va bra att det gick så pass bra,att hon slapp operation.Så skönt det låter med husvagn, ha det nu så trevligt, å lycka till på praktiken,kul att du fick vad du önskat.Ha det gott/Linda

2007-05-08 @ 15:46:18
Postat av: nancy

stackars liten ,men vad bra att hon slapp opereras.
Låter spännande med din praktik.
kanske passar bra med min utmaning ??? i tiden

Du e "utmanand" om du vill :)
kram Nancy

2007-05-08 @ 16:40:45
URL: http://pinknanc.blogg.se
Postat av: elisabethp

Vad skönt att slippa operation!Stackars Erica..
Och vad skönt ni kommer att få med husvagnen!!Det ska bli sol på lördag iallafall.
kramar

2007-05-08 @ 20:50:26
URL: http://www.elisabethp.blogg.se
Postat av: Malin

åh vad härligt att det gick bra med återbesöket - vilket underbart besked för Erica! och det låter mysigt med husvagnandet - hoppas ni får mycket sol till helgen! *kram*

2007-05-08 @ 21:08:20
URL: http://mallafors.blogg.se
Postat av: marina benazic

Vilken lättnad för er å Erica!!!
Jag känner det samma!! saknar dig!
Vi kan väl höras på tel å kolla om våra sheman skulle passa någon dag?? för fika å tjöt!??
ÅHH!! jag vill oxå ha husvagn!
kram
ps. tack för all uppmuntran.. ang mina halsband

2007-05-09 @ 14:03:03
Postat av: Tristanmerethe

Brilliant site. Cheers.

2010-05-12 @ 07:50:03
URL: http://tristanmerethe.3steps.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback