Första dagen...

...så har man då gjort sitt första arbetspass efter semestern. Men det gick faktiskt riktigt bra! Trots att det var till att stiga upp kvart i sex! En ganska lugn dag på sjukhuset..eller ja, inte mindre sjuka människor men så här i semestertider har vi ett mindre operationsprogram p.g.a mindre resurser....Det är som ni vet alltid förenat med lite ångest på söndag kvällen!
Jag botade den genom att pyssla, fika och prata ihop med
Elisabeth, som också började jobba idag :-) tack kompis för en trevlig stund!
Vi fick stämplat lite, målat lite och ja fixat lite smått :-)
-------------------------------
Det är dags för AfterWork på Arkivet igen den 30 augusti! Det ska bli så kul! Sist var det succé!
Tarja har ju vid det laget kommit hem från USA och CHA- mässan...oaoaoaoa...ska bli så kul att se hennes foton och shoppade kassar :-) Har fått täta sms om hennes fynd!
-------------------------------
Ja det är väl dags att duscha och fixa kvällsmat till barnen nu, M är och spelar tennis...bra att han rör på sig lite den gamle *ler*.
Vi har också haft hans tränarkollega Mats här ett par timmar på slavgörat; spackla alla väggar i Ericas rum! Imorgon ska det spacklas en gång till sen är det dags för färg och tapet :-) Åh så fint hennes rum kommer bli!!
------------------------------
Nu till det värsta....
För sådär 4 dagar sen pratade jag med min goa goa vän Malin i telefon ett bra tag, hon berättade för mig att deras externa hårddisk hade rasat....fy så hemskt! Som tur är har hon inte sina foton där.....
Hon påminde mig om det jag har varait "på väg" att göra läääänge, -gör det nu med en gång sa hon.....säkerhetskopiera mina från datorn till cd- skivor. Jag gick ner till datorn och började sortera för att få dom bra på skivorna.....fick gjort en...sen ropade nåt barn...och sen, ja ni vet...jag började med annat. Sen sågs vi dan efter och jag kom på det igen, tänkte att i övermorgon - på lördag- då ska jag sätta mig med det, M ska bort hela kvällen så det skulle ju passa bra!!
Men vad f*n tror ni händer på fredag kväll/ natt.....jo datorn rasar...eller det är vad vi tror....det gick inte att gå in på nån sida på nätet först...trodde att det var uppkopplingen det var fel på. Sen gick det plötsligt. Det har under en tid kommit upp [när man precis har startat den] starta om datorn för att uppdateringar ska gälla...det har vi gjort flera gånger...men den kommer tillbaks ändå?????????
När M kommer hem på fredag sent på kvällen och ska starta den så är allt som vanligt fram tills att det står på skärmen -startar windows, eller vad nu det står.....sen blev allt svart!!!!!!!!!!!
Datorn går som vanligt, låter det som :-) Men det kommer ingen "bild" bara ett svart mörker.......det finns bara en som kan hjälpa mig nu......LISBETH SALANDER!!!!! 
Är det nån som kan få tag på henne så snälla ge henne mitt nummer och be henne ringa :-)
------------
Ja, ja förlåt mitt lååånga inlägg med lite avslutande gnäll............ men fy f*n vad trött jag blir i så fall.....har inte kopierat ett enda foto....[men Malin, ja JAG VET!!!!] 5 års foton är det väl...............
Snyft vad ledsen jag är!!!!!!!!
En eloge till er som orkade läsa ända hit!!
------------
Nu ropas det från duschen.......
Hej så länge!

Kommentarer
Postat av: Malin

vännen... jag förstår... FYYY VAD FRUKTANSVÄRT!!! men du ska se att det går att rädda... kanske är det skärmen? kom och låna en av oss och testa med... dina bilder måste räddas... jag håller alla tummar!
skönt att det gick bra med jobbet, typiskt att börja just när solen behagar kika fram... *kram* fika snart igen?

Postat av: ÅsaF

Håller tummarna för att det går att rädda bilderna!!! Klart det gör det! :-) Jag har det mesta på cd-skivor, men tydligen ska man ju ha flera cd-skivor eftersom risken är stor att en går sönder...så nu fick jag en push att dra igång med det samt bränna de senaste fotona från datorn. Hoppas det är en bra dag på jobbet idag också! Kram Åsa

2007-07-31 @ 11:44:52
URL: http://asaf.blogg.se
Postat av: Elisabeth

Måtte det inte vara så att alla foton e borta. Jag håller mina tummar för att de ska vara möjliga att fiska upp igen.
kram

2007-07-31 @ 14:43:00
Postat av: Malin

hej vännen, tack för igår - tack för att du gjort ett så fint kort till Elin och för att du efter jobbet kom förbi med present, det hade du verkligen inte behövt... men det vet du ju! hon (OCH jag) blev så glada - ja du såg ju, tröjan åkte på i en fart! *kramar* jobba lugnt!

2007-08-01 @ 09:26:00
URL: http://mallafors.blogg.se
Postat av: Maria

Håller tummarna för att datorns innehåll går att rädda!! Hoppas du har detbra på jobbet, vädret är ju ingen höjdare nu ändå- fast det regnar ju inte iallafall! Kram Maria

2007-08-01 @ 12:49:43
URL: http://mariascollage.blogg.se
Postat av: marieg

Åh så tråkigt... hoppas det går att rädda ändå! Salander skulle jag åxå vilja ha tag på -Har några dagars jobb åt henne *ler...

2007-08-01 @ 14:51:49
Postat av: Ita

Jag lider så fruktansvärt med dig/er. Fy vad hemskt om allt bara skulle försvinna. Typ 6 månader av vårat liv är borta då Peters data blev snodd och fotona låg på bara den.... Jag håller oxå på att säkra mina men det går itne så fort... måste sätta lite fart! Skulle göra som du gråta blod, men hoppas att ni får ordning på det!
Kram

2007-08-01 @ 16:14:46
URL: http://itasscrappodatt.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback