Avbrott- hemfärd...

Hemma igen....en dag tidigare på grund av ett ihärdigt regnande...
Ja, vi ska väl egentligen inte klaga, vi har haft ganska bra väder...man märker att man sänker kraven... men de sista 2 dagarna har det regnat konstant!
Se här bara så det såg ut igår kväll när vi skulle se Hemsöborna på Vallarna:
image324
Ha ha ha- ja vad säger man...av alla 6 kvällar vi haft i Falkenberg har det bara regnat 1 enda
gång.....ni ser ju när det var tvunget att vara....

Hampus sa efter 30 min- alltså det här är inte roligt! Jag vill hem!
Ok, tänkte jag det här kommer inte funka i 2,5 timme...
Vi gjorde en deal: - vi stannar till pausen!
Sagt och gjort, i pausen åkte jag och barne till husvagnen gjorde varma mackor och varm choklad! Mikael ville se klart, - det kan ju i alla fall vara en av oss som sett den nu när vi lagt ner så mkt pengar...han var den enda av oss som var någorlunda torr! När klockan var 22 hämtade jag upp honom och vi åkte hem igen. Väl tillbaks fick även han se att tältet stod i 5 cm vatten våra saker nästan flöt omkring!
Men ingen av oss kommer glömma vår sista kväll i Falkenberg och besöken på Vallarnas friluftsteater :-9
--------------
Innan dess hade vi en hel del fint väder även om det blåste mycket.
Andra dagen kom Louise och Peter med Daniel och Johan, vi fick en härlig dag med mycket promenader...
image319
Hela familjen Helier -Ståhle samlade..om några i lite dunkel...här tar vi en välförtjänt
glass paus efter över 8 km promenad och en minigolf!
-------------------
På fredag efter att jag varit i Ullared....mmmmm helt ensam :-).........kom min mamma och syster ner på visit dom stannade till och med över natten- de sov så gott i vårt förtält...tur att det inte var en natt senare :-)
Vi åt god mat och hade ett par härliga timmar ute:
   
...och inne i förtältet! Mamma och syster, mamma vid matbordet
och syster i täcket :-)
------------
Som tur var för oss kom vår granne Kenneth förbi i måndags på en kopp kaffe, han hade sin lastbil med sig och erbjöd sig ta med vårt tält...alltså så bra! Vi slapp packa in det genomblöta golvet och tältet! Aldrig att vi har rivit tält och packat ihop allt så fort förut :-) En timme senare var vi på motorvägen!
-----------------------
Nu är det dags att ta itu med det som är kvar att göra i Ericas rum....vilket inte är lite då vi har rivit väggar, golv m.m.
Som tur är får vi hjälp med att "laga" väggarna :-)
Så nu bär det av till Ikea för de sista inköpen! Tjoho!! Ikea är aldrig fel *ler*
Hej så länge!!

Kommentarer
Postat av: Malin

hallå där! kul med en detaljerad rapport - mina föräldrar såg också Hemsöborna... men de lyckades nog pricka in en regnfri kväll i fredags... låter som att ni ändå haft det bra -trots regn och regn... skönt att ni är hemma igen - snart borde vi hinna med en fika tycker jag!? lite pärlor också... mina ligger och gror... jag tror jag fick handlat det du skrev upp - minns inte riktigt, det är ju ett tag sedan nu! *ler* kram på dig!

Postat av: Ita

Stackars er som fick så mkt regn. Hoppas att ni har humöret i behåll ändå, det låter faktiskt så =9
Kram

2007-07-24 @ 17:03:30
URL: http://itasscrappodatt.blogg.se
Postat av: Zara

Ja det kan inte vara roligt att campa när det regnar hela tiden...
Kram

2007-07-25 @ 08:07:10
URL: http://zaras.blogsome.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback